Janis Joplin

O Little Girl Blue. Janis Joplin'in ismini duyardım çoğunlukla, dinlemek gibi bir zahmete girmemiştim hiç. Ancak blues konusundaki bilgimi ilerletmek ve yeni müzikal keşifler adına (aslında sürekli aynı şarkıları dinlememek adına) yolum şu an hatırlayamadığım bir şekilde ona çıktı. Torrent tanrıları sağolsun ki güzel bir diskografisini bulup indirdim. O da 60 dönemi müzisyenlerinden. İlk albümü Big Brother & Holding Company ile çıkartıyorlar. İkinci albümü de bu grupla çıkardıktan sonra Janis o şuh kahkahasını atıp "görüşürüz" diyor. O zamanın çok bilmiş otoriteleri de ayrıldıktan sonra kurduğu Kosmic Blues ile eskisi gibi iyi olmadığını, batacağını söylüyorlar. Şuk kahkaha devreye giriyor ve Janis ölene dek harika şarkılar söylüyor, bol bol Lord (Lord Tanrı anlamında) deyip Mercedes Benz istemekten geri durmuyor. Woodstock gibi efsane olan bir festivale de ölmeden bir yıl önce katılıyor. 1970'de, Hendrix'den üç ay sonra aşırı dozdan güle güle diyor. Ölmeden önce yakın zamanlarda da "kahretsin bu yıl benim yılım olacaktı" diyor. Blues dünyası iki efsanesini 1970 yılında kaybediyor.

Bilirsiniz (bilmiyorsanız eğer) blues bir nev'i (kinda) siyah müziğidir. Bu yüzdendir ki Janis Blues'un Beyaz Kraliçesidir. Hüzünlü şarkıların adamı olduğumdan mütevellit ben birkaç "slow" şarkısını sizinle paylaşayım. Daha önce yayınladığım Little Girl Blue, muhtemelen yayınlamayacağım ama merak ediyorsanız YouTube'da bulabileceğiniz Summertime, Ball and Chain, Kosmic Blues, Call on me dinlemeye başlamak için harika şarkılarıdır.

Öyle alışabileceğiniz bir sese sahip değil pek. En azından ben kolayca alışamadım. Ama alışınca da bırakamayacağınız bir sesi var bu kadının. Sesinden bahsetmişken, Robert Plant ile düet yapsalar ne harika olurmuş zira ikisi de sesini çok iyi kullanıyor ve ne hikmetse ben ikisinin rengini çok benzetiyorum. Onun felsefesi "Get it While You Can" En azından konser kayıtlarını dinlerken keşfedebileceğiniz uzun konuşmalardan bunu çıkarabiliyorsunuz.

Magazini sevmiyorum ama nndb.com'a göre yattığı kişiler şunlarmış:

dick cavett
eric clapton
leonard cohen
jimi hendrix
howard hesseman
jim morrison
joe namath
peggy caserta
bob seidemann (rock photographer)

Elbet hakkında yazılacak daha çok şey var ancak o da merak edenine kalmış. Morpheus'un dediği gibi ben kapıyı gösteriyorum, girmek size kalmış :)

0 yorum: